:: ma bloggafellas ::

:: i will haunted u back! ::

March 10, 2011

::ceriterahsia♥chenta lagi....::

dear diaryellas,

12.30pm 

Ary ney macam biasa aq nak pegi kelas dan aq rasa macam 'slow' sangat..kelas start pukul 2pm pulak..dengan perasaan yang sangat malas, aq bangun gosok baju..aq malas nak pakai baju kurung hari nie, so aq gosok la baju korporat aq ..kemeja ngan seluar slack cam biasa. Dalam satu minggu tu, wajib pakai dan juga memandangkan satu kelas je ari ney...

Sambil berjalan ke bus stop seperti biasa menunggu driver aq datang amek, sempat jap singgah beli 'coconut shake' kak akak feveret aq setiap kali lalu ..benda wajib tuh, sebelum atau selepas naik bus...aq rasakan langkah kaki aq bergerak perlahan, tak laju seperti biasa, sambil dengar mp3 aq agak2 indie moodnye..dengan style, n ber'blazer' aq ary ney menaiki jejantas..letih betul turun naik jejantas ney..boleh kurus aq lame-lame macam nie...

then, masa nak turun tangga aq nampak dua orang jejaka yang sedang duduk di tepi tembok ..menunggu driver seperti aq kirenye..dan aq turun tanpa mengendahkannya ataupun berpaling ke belakang..aq langsung tidak ada perasaan untuk melihat siapakah gerangan yang duduk disitu..bila aq naik tangga untuk berdiri dii tepi jalan, barulah tergerak kepala aq untuk memandang...dan aq ternampak 'dia' senyum dan memandang kearah dengan senyumannya auw..cair gile perasaan, berbunge hati..rupenye dia yang berbaju oren, bertopi dan agak 'stylo' kirenye pada pandangan aq... 

Aq pun senyum balik kat dye, dye pulak tersengih melihat aq...sebelum nie dye namapak aq berbaju kurung biru dan tak pakai spek mata 'nerd' aq ney..tibe - tibe ari ney, gaye dah macam lecturer , dan aq perasan mata dye tak lepas memandang aq yang 'cute' ney kowt...aq betul-betul tak bajet langsung nak jumpe dye ari ney...selalu kalo jumpe pown time pagi-pagi takpun malam-malam time balek kelas cm2..sangatla bahagia sekejap aq rasa, sebab aq seumur hidup aq..aq tak pernah bajet life aq macam ney..macam dalam novel pulak rasanya...

kalau sebelum nie aq rasa such a 'missing' sumthing, tapi sekarang tak lagi...aq dah jumpe sumber inspirasi aq untuk aq terus ke kelas setiap hari...kalau tak mesti aq rasa lemau gile..tiga tahun aq 'missing' ..hati dan perasaan aq terus hilang entah kemana dibawa kesedihan perpisahan chenta yang aq sendiri rasakan tak mungkin ia akan datang kembali..lame betul aq merajuk, membawa hati yang duka lara sengsara kerana perpisahan itu..aq tetap teruskan kehidupan aq sehingga kini tanpa memerlukan chenta yang menyakitkan dalam hidup aq dan sekarang aq seperti aq sudah merasainya kembali ..........


to be continued ........ ;)


March 09, 2011

::ceriterahsia♥chenta...::

dear diaryeallasss...

ary ney aq melangkah kaki ke kampus sendirian untuk sambutan Maulidur Rasul dan berbaju kurung biru..aq pegi pun sebab aq dan kwn satu semester kitorang masuk pertandingan kain rentang ..hehe..aq hepy gile bile kami dinobatkan sebagai pemenang dan juara untuk setiap semester..dengan penuh bangga aq melangkah naik stage sambil semua memerhatikan aq yang sememangnye glemer dan ditambah lagi keglemeran aq dengan kemenangan itu...huhu...bangga siOoot! 

lepas majlis je, aq terus chabut, angkat kaki dan blah sorang2..aq juga pulang sendirian menunggu driver aq amek seperti biasa dan sendirian lagi di 'bus stop' smbil ditemani lagu2 didalam mp3 ku yang mendayu-dayu dan sedih...aq lihat jam GUESS di tanganku yang baru ku beli tempohari menunujukkan pukul 10.30 malam..owh, manela masih belum muncul driver aq nie?...haiskkk...kerisauan aq di 'cover' sambil aq melalak2 kat bus stop yang sunyi tu, tibe2 aq dgr mcm bunyi radio kat blkg aq...owh! terkejut monyet la aq! camane la bole tak perasan pulak ade uncle 'macha' dok kat kerusi bus stop ney, ntah bile2 muncul....haha..agaknye dye stress kowt bile dgr aq melalak lagu2 yang aq agak dye tak paham lebih kuat dr radio yng dye dgr .. terus je uncle 'macha' tu blah, meninggalkan aq keseorangan bersendirian lagi di bus stop itu...isk3..

Tibe - tibe keluar lagu Hijau daun ' suara ku berharap' tuh di corong kedua belah telinga aq..aq pandang langit ..gelap..aq sorang2..hamper aq menang tadi aq pass kt member aq bawak blek..rumah dye dekat je nan kmpus..rumah aq jauh...ary2 driver dtg amek aq dan balik pun same..dekat 17 minit aq tgu driver aq smpi, tak smpai jugak...bile sorang-sorang tetibe perasaan aq jadi sayu..sebak..such a 'missing' sumthing laa...tanpa aq sedar, menitis air mata aq menchurah - churah macam hujan sambil aq mendongak ke langit...aq sedih, sesedihnye sebab ketika aq gembira aq tak tahu nak sharing ngan sape..sedang asyik aq tengok kereta pelbagai jenama lalu lalang depan aq then ade yang ade bwk couple msg2, tibe - tibe terdetik satu perasaan dalam diri aq 'bestnye kalau ade bf, boleh kongsi hepy dan cdey2..ade jugak tmpat nak berkongsi cerite..memikirkan itu, aq sedih sgt...at least ade gak yang sudi teman aq kat bus stop ney pown jadik la...hadess...

di kejauhan aq nampak daa...haaalamak,driver aq dah smpi la..kantoi la kalo org nampak aq menangis..mne ney? aq pun jalan menunduk la, cover2 takowt orang nampak aq yang serba biru mlm nie menangis..aq tak mampu berkata bnyak, aq terus menghulurkan RM1 syiling kat driver aq hasil simpanan tabung aq di rumah..hehe..lame betul aq tunggu driver bus U66 aq dtg amek..sempat jap aq berdrama kat bus stop sorang-sorang..adess...jiwe kachaw betul kalau duduk sorang-sorang...tapi, pas abes jew drama aq tu, siyes aq rase kelegaan yang amat sangat..selama ney aq pendam je, aq takmo nanges dan jadik lemah..tapi, siyes bile aq berdrama tu tadik sangatla lapang jiwa raga aq...aq rasekan life aq nie malang sangat, dah la kne berdiri, beg tali aq putus pulak..kantoi ngan akak depan aq tu, aq rase dye nampak aq nanges, sebab aq cube kesat2 pipi aq supaya tak kantoi..terus dye bangun dan chakap 'dek, dudukla..' ..argghh..bahagia gile, rupenye ade ramai lagi insan yang baik dlam dunie ney..teros aq chakap blek kat akak tu ' akak, turun mane?' dengan ramahnye aq bertanye, akak tu pown jawab..'akak nak turun la ney dek..'..err...okey, patutla dye bangun dan bagi aq duduk...kuikuikui...apela...terasa kesengalan pada pertanyaanku disitu...huh..

Bile aq da nak duduk tu, tibe - tibe ade sorang mamat ney senyum kat aq..seperti familiar wajahnya, tapi dimana ya...? owh yaa! mane taknye, kalo aq balek kelas malam2 dye selalu ade dlm bus tuh..usha2, senyum2 kambing kat aq..huhu..dalam aty aq cakap, 'dye ney takmo tego aq kew? senyum2 jew, tak larat la asek nk senyum2 je..kekeke..' aq tak sedar khusyuk sgt aq melalak dan semua memndang ke arah aq! owh, malunye!! nasib baik la dah sampai, cpat2 aq twon,tak pasal-pasal jadi artis aq nanti...hahaha..aq turun di kawasan perkarangan istana hinggap aq nie..dan sememangnye arah aq dan dye same..huhu..

terdetik lagik kat hati aq ..'Ya Allah, dia ke yang ko berikan untuk hepykan aq di kala aq kesunyian disini?' sempat lagi berdoa..Alhamdulillah, Kau makbulkan doa ku..hehe..dia berusaha untuk menegur aq yang sedang berjalan di belakangnye..tapi, telinga aq disumbat dengan lagu2 indie yang baru di download petang tadi sampai tak dengar dye tegur..terus aq 'off' kan mp3 aq dan berjalan seiring dengannye....


p/s : berbaloii aq berdrama dengan diri aq sendiri  kat bus stop sorang2 tadi...hehehe...aq tak sabar nak tunggu respon selepas ney..ape terjadi??

to be continued ....hehe.. (:


March 08, 2011

such a 'missing' sumthin...=.=''

dear diaryellas.....

Aq tak faham kenapa aq berperasaan begini..
aq tak faham kenapa aq rase perlu untuk memikirkannya..
aq such a 'missing' sumthing..

aq tak faham kenapa aq nak nanges..
tak tentu arah, resah gelisah,
aq tak faham kenapa aq rase sedih,
aq such a 'missing' sumthing again..

aq seperti tak sanggup nak tipu diri aq sendiri,
aq perlu jujur dengan diri aq sendiri,
aq tak faham kenapa aq ego sangat,
aq tak faham kenapa aq tak boleh..
aq such a 'missing' sumthing..

lost, lonely, alone, feeling depressed..
make me such a 'missing' sumthing..

aq inginkan watak utama di pentas kehidupan aq sendir tapi knp aq rase macam aq pelakon extra dlm hidup aq?!! knp aq sentiasa jadi orang ketiga even dalam mimpi aq sendiri?!! arghh! demnnnnnnnnnn !! pathetic me! >.<''

March 10, 2011

::ceriterahsia♥chenta lagi....::

dear diaryellas,

12.30pm 

Ary ney macam biasa aq nak pegi kelas dan aq rasa macam 'slow' sangat..kelas start pukul 2pm pulak..dengan perasaan yang sangat malas, aq bangun gosok baju..aq malas nak pakai baju kurung hari nie, so aq gosok la baju korporat aq ..kemeja ngan seluar slack cam biasa. Dalam satu minggu tu, wajib pakai dan juga memandangkan satu kelas je ari ney...

Sambil berjalan ke bus stop seperti biasa menunggu driver aq datang amek, sempat jap singgah beli 'coconut shake' kak akak feveret aq setiap kali lalu ..benda wajib tuh, sebelum atau selepas naik bus...aq rasakan langkah kaki aq bergerak perlahan, tak laju seperti biasa, sambil dengar mp3 aq agak2 indie moodnye..dengan style, n ber'blazer' aq ary ney menaiki jejantas..letih betul turun naik jejantas ney..boleh kurus aq lame-lame macam nie...

then, masa nak turun tangga aq nampak dua orang jejaka yang sedang duduk di tepi tembok ..menunggu driver seperti aq kirenye..dan aq turun tanpa mengendahkannya ataupun berpaling ke belakang..aq langsung tidak ada perasaan untuk melihat siapakah gerangan yang duduk disitu..bila aq naik tangga untuk berdiri dii tepi jalan, barulah tergerak kepala aq untuk memandang...dan aq ternampak 'dia' senyum dan memandang kearah dengan senyumannya auw..cair gile perasaan, berbunge hati..rupenye dia yang berbaju oren, bertopi dan agak 'stylo' kirenye pada pandangan aq... 

Aq pun senyum balik kat dye, dye pulak tersengih melihat aq...sebelum nie dye namapak aq berbaju kurung biru dan tak pakai spek mata 'nerd' aq ney..tibe - tibe ari ney, gaye dah macam lecturer , dan aq perasan mata dye tak lepas memandang aq yang 'cute' ney kowt...aq betul-betul tak bajet langsung nak jumpe dye ari ney...selalu kalo jumpe pown time pagi-pagi takpun malam-malam time balek kelas cm2..sangatla bahagia sekejap aq rasa, sebab aq seumur hidup aq..aq tak pernah bajet life aq macam ney..macam dalam novel pulak rasanya...

kalau sebelum nie aq rasa such a 'missing' sumthing, tapi sekarang tak lagi...aq dah jumpe sumber inspirasi aq untuk aq terus ke kelas setiap hari...kalau tak mesti aq rasa lemau gile..tiga tahun aq 'missing' ..hati dan perasaan aq terus hilang entah kemana dibawa kesedihan perpisahan chenta yang aq sendiri rasakan tak mungkin ia akan datang kembali..lame betul aq merajuk, membawa hati yang duka lara sengsara kerana perpisahan itu..aq tetap teruskan kehidupan aq sehingga kini tanpa memerlukan chenta yang menyakitkan dalam hidup aq dan sekarang aq seperti aq sudah merasainya kembali ..........


to be continued ........ ;)


March 09, 2011

::ceriterahsia♥chenta...::

dear diaryeallasss...

ary ney aq melangkah kaki ke kampus sendirian untuk sambutan Maulidur Rasul dan berbaju kurung biru..aq pegi pun sebab aq dan kwn satu semester kitorang masuk pertandingan kain rentang ..hehe..aq hepy gile bile kami dinobatkan sebagai pemenang dan juara untuk setiap semester..dengan penuh bangga aq melangkah naik stage sambil semua memerhatikan aq yang sememangnye glemer dan ditambah lagi keglemeran aq dengan kemenangan itu...huhu...bangga siOoot! 

lepas majlis je, aq terus chabut, angkat kaki dan blah sorang2..aq juga pulang sendirian menunggu driver aq amek seperti biasa dan sendirian lagi di 'bus stop' smbil ditemani lagu2 didalam mp3 ku yang mendayu-dayu dan sedih...aq lihat jam GUESS di tanganku yang baru ku beli tempohari menunujukkan pukul 10.30 malam..owh, manela masih belum muncul driver aq nie?...haiskkk...kerisauan aq di 'cover' sambil aq melalak2 kat bus stop yang sunyi tu, tibe2 aq dgr mcm bunyi radio kat blkg aq...owh! terkejut monyet la aq! camane la bole tak perasan pulak ade uncle 'macha' dok kat kerusi bus stop ney, ntah bile2 muncul....haha..agaknye dye stress kowt bile dgr aq melalak lagu2 yang aq agak dye tak paham lebih kuat dr radio yng dye dgr .. terus je uncle 'macha' tu blah, meninggalkan aq keseorangan bersendirian lagi di bus stop itu...isk3..

Tibe - tibe keluar lagu Hijau daun ' suara ku berharap' tuh di corong kedua belah telinga aq..aq pandang langit ..gelap..aq sorang2..hamper aq menang tadi aq pass kt member aq bawak blek..rumah dye dekat je nan kmpus..rumah aq jauh...ary2 driver dtg amek aq dan balik pun same..dekat 17 minit aq tgu driver aq smpi, tak smpai jugak...bile sorang-sorang tetibe perasaan aq jadi sayu..sebak..such a 'missing' sumthing laa...tanpa aq sedar, menitis air mata aq menchurah - churah macam hujan sambil aq mendongak ke langit...aq sedih, sesedihnye sebab ketika aq gembira aq tak tahu nak sharing ngan sape..sedang asyik aq tengok kereta pelbagai jenama lalu lalang depan aq then ade yang ade bwk couple msg2, tibe - tibe terdetik satu perasaan dalam diri aq 'bestnye kalau ade bf, boleh kongsi hepy dan cdey2..ade jugak tmpat nak berkongsi cerite..memikirkan itu, aq sedih sgt...at least ade gak yang sudi teman aq kat bus stop ney pown jadik la...hadess...

di kejauhan aq nampak daa...haaalamak,driver aq dah smpi la..kantoi la kalo org nampak aq menangis..mne ney? aq pun jalan menunduk la, cover2 takowt orang nampak aq yang serba biru mlm nie menangis..aq tak mampu berkata bnyak, aq terus menghulurkan RM1 syiling kat driver aq hasil simpanan tabung aq di rumah..hehe..lame betul aq tunggu driver bus U66 aq dtg amek..sempat jap aq berdrama kat bus stop sorang-sorang..adess...jiwe kachaw betul kalau duduk sorang-sorang...tapi, pas abes jew drama aq tu, siyes aq rase kelegaan yang amat sangat..selama ney aq pendam je, aq takmo nanges dan jadik lemah..tapi, siyes bile aq berdrama tu tadik sangatla lapang jiwa raga aq...aq rasekan life aq nie malang sangat, dah la kne berdiri, beg tali aq putus pulak..kantoi ngan akak depan aq tu, aq rase dye nampak aq nanges, sebab aq cube kesat2 pipi aq supaya tak kantoi..terus dye bangun dan chakap 'dek, dudukla..' ..argghh..bahagia gile, rupenye ade ramai lagi insan yang baik dlam dunie ney..teros aq chakap blek kat akak tu ' akak, turun mane?' dengan ramahnye aq bertanye, akak tu pown jawab..'akak nak turun la ney dek..'..err...okey, patutla dye bangun dan bagi aq duduk...kuikuikui...apela...terasa kesengalan pada pertanyaanku disitu...huh..

Bile aq da nak duduk tu, tibe - tibe ade sorang mamat ney senyum kat aq..seperti familiar wajahnya, tapi dimana ya...? owh yaa! mane taknye, kalo aq balek kelas malam2 dye selalu ade dlm bus tuh..usha2, senyum2 kambing kat aq..huhu..dalam aty aq cakap, 'dye ney takmo tego aq kew? senyum2 jew, tak larat la asek nk senyum2 je..kekeke..' aq tak sedar khusyuk sgt aq melalak dan semua memndang ke arah aq! owh, malunye!! nasib baik la dah sampai, cpat2 aq twon,tak pasal-pasal jadi artis aq nanti...hahaha..aq turun di kawasan perkarangan istana hinggap aq nie..dan sememangnye arah aq dan dye same..huhu..

terdetik lagik kat hati aq ..'Ya Allah, dia ke yang ko berikan untuk hepykan aq di kala aq kesunyian disini?' sempat lagi berdoa..Alhamdulillah, Kau makbulkan doa ku..hehe..dia berusaha untuk menegur aq yang sedang berjalan di belakangnye..tapi, telinga aq disumbat dengan lagu2 indie yang baru di download petang tadi sampai tak dengar dye tegur..terus aq 'off' kan mp3 aq dan berjalan seiring dengannye....


p/s : berbaloii aq berdrama dengan diri aq sendiri  kat bus stop sorang2 tadi...hehehe...aq tak sabar nak tunggu respon selepas ney..ape terjadi??

to be continued ....hehe.. (:


March 08, 2011

such a 'missing' sumthin...=.=''

dear diaryellas.....

Aq tak faham kenapa aq berperasaan begini..
aq tak faham kenapa aq rase perlu untuk memikirkannya..
aq such a 'missing' sumthing..

aq tak faham kenapa aq nak nanges..
tak tentu arah, resah gelisah,
aq tak faham kenapa aq rase sedih,
aq such a 'missing' sumthing again..

aq seperti tak sanggup nak tipu diri aq sendiri,
aq perlu jujur dengan diri aq sendiri,
aq tak faham kenapa aq ego sangat,
aq tak faham kenapa aq tak boleh..
aq such a 'missing' sumthing..

lost, lonely, alone, feeling depressed..
make me such a 'missing' sumthing..

aq inginkan watak utama di pentas kehidupan aq sendir tapi knp aq rase macam aq pelakon extra dlm hidup aq?!! knp aq sentiasa jadi orang ketiga even dalam mimpi aq sendiri?!! arghh! demnnnnnnnnnn !! pathetic me! >.<''

click & earn me!! ;)